torsdag den 7. august 2014

Opskrift // Madmuffins af æg


Jeg elsker mad. Men en ting jeg aldrig har brudt mig særlig meget om er æggekage. Jeg elsker scrambled eggs og kogt æg, men når det er lavet som en æggekage eller som et spejlæg kan jeg ikke få det ned.  
Så derfor da jeg så disse æggemuffins, kunne jeg ikke lade værd med at afprøve dem. Og disse muffins smager fantastisk også er de lette at lave. 
Jeg bruger dem både til morgen, middag og aftensmad, alt efter hvad jeg vælger at få til af tilbehør og har brugt af ingredienser til at lave dem med. Man kan putte alverdens ting i muffins alt, så det gælder bare om at være kreativ.  


Ingredienser:
5 æg 
Lidt mælk 
Gulerødder 
Broccoli 
Purløg
Rødløg 
Champingog  
Salt 
Peber 
Paprika 

Fremgangsmåde: 
Pisk 5 æg sammen med en lille sjat mælk. 
Skær alle grønsagerne i små skiver, du bestemmer selv her mængden af grønsager, da det kan variere fra person til person hvor man gange vil have i. 
Kom de hakkede grønsager ned i æggemassen, og tilsæt krydderierne. Bland det hele godt sammen, og hæld massen ned i muffinsforme. 
Bag muffinsne i ovnen på ca. 175 grader. De er færdige når væsken fra æggene er væk og toppen er gyldenbrune, mine fik omkring 15 min. 

Tilbehør: 
Kalkun bacon 
Bland salat 

Velbekomme <3


Ingen kommentarer:

Send en kommentar