tirsdag den 26. august 2014

Opskrift // Bananpandekager


De dage hvor jeg har en lidt ekstra sød tand og har svært ved at holde mig væk fra slik og søde sager, laver jeg ofte bananpandekage. Jeg laver dem også nogen gange til morgenmad, dette gør jeg dog kun i weekenden når hr. Kæreste er hjemme, for det giver lige lidt ekstra hygge sådan en søndag morgen. Men de er rigtigt hvis man lige har en sød tand og man gerne vil have en sundere snack, end at gå om bord i en pakke chokolade eller slik.  
Jeg spiser dem ofte med skyr, frugt eller marmelade nogen gange hvis jeg skal være lidt mere usund, end hvad jeg normalt er. Men det er kun fantasien der sætter grænser. 


Ingredienser til 4 stk 

1 Moden banan 
1 Æg 
1 dl Havregryn 
Ca. 1 dl. minimælk 

Fremgangsmåde 
Mos bananen go bland resten af ingredienserne sammen til en tyk grød.
Steg de små pandekager/klatkager på en varm pande
Servere bananpandekagerne med eks. frisk frugt og skyr. 

Velbekomme <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar