tirsdag den 19. august 2014

Opskrift // Gulerodssuppe med pirkantost


Efteråret er godt nok kommet til lille Danmark, hvilket faktisk overhovedet ikke gør mig noget. For jeg elsker det efteråret bringer med sig. En af tingene er lækre supper, som varmer godt på de kolde dage. 
Jeg har ikke før været så god til at lave supper, da jeg ikke kun har lavet almindelig klar suppe med kød og mel boller, hvilket ikke ligefrem er det sundeste. 
Men da jeg så denne lækre suppe, blev jeg nød til at prøve den. Og den smager da bare fantastisk. Hr. kæreste var lidt skeptisk overfor at der skulle ost i, men det kan man slet ikke smage, men det giver retten en lækker cremet konsistens. Hvilket jeg synes er fantastisk. 


Ingredienser
4 stk. gulerod i tern 
4 stk. kartoffel i tern
1 l grønsagsbouillon 
100 g pikantost light 11%
2 fed hvidløg 
1 stor løg i tern 
1 tsk olivenolie 
salt og peber 

Fremgangsmåde: 
Start med at svitses løg og hvidløg i en gryde. Tilsæt gulerødder og kartofler og lad dem stege med et par minutter under omrøring. Tilsæt grønsagsbouillonen og lad det småkoge til grøntsagerne er møre. 
Blend suppen og tilsæt osten og lad den smelte. Smag suppen til med salt og peber. 

Tilbehør: 
Kalkun bacon eller kylling og brød.

VELBEKOMME! <3 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar