fredag den 14. februar 2014

Sæsons tendenser// Pastel farver

En af de helt store tendenser dette år er pastel farverne. Mange modeblade og bloggerer kalder også tendensen for en forårsklassiker. Dette skyldes nok, at farverne nu har været i mode billedet i nogen sæsoner.  Du behøver dog ikke at vente til foråret og sommeren kommer, du kan allerede trække i tendensen nu.  For allerede nu bugner det med pastel farver i diverse netbutikker. Mange af de farver som denne tendens indbærer er lyserød, gul, grøn, lilla og blå. Man kan bruge pastelfarverne tone i tone, miks dem med mørke nuancer af samme farve, eller bruge dem som små lyspunkter i en mere sort/hvid neutral garderobe. Det er alt efter hvad man er til, og hvor langt man tør springe ud i det. 
Jeg er også selv ret hooked på tendensen, og overvejer også et udvide min gaderobe med en eller to af nedenstående stykker tøj. Da pengene desværre ikke er der til det hele. Jeg er dog ikke til at bruge pastel farverne tone i tone, men jeg er mere til at miks det med de lidt mere mørke farver. Men ville ønske jeg havde modet til at hoppe ud i at bruge farverne tone i tone, da jeg synes det kan være virkelig fint, og skabet noget piget over outfittet. 
Jeg er specielt  ret vild med den grønne dip dye kjole fra Second Female. Den ligger dog i den lidt dyre ende, da den koster 899kr. Dette synes jeg er mange penge når det drejer sig om en tendens, frem for en basic varer, da man aldrig kan være sikker på tendens holder. Men de gule shorts fra Estradeur eller den lyserøde kjole fra Gina Tricot, er lidt billigere ligger begge til omkring 250-300 kr, hvilket jeg overhovedet ikke synes er mange penge at give for en varer når det handler om en tendens. Er i hoppet med på denne den vogn med pastel farverne, eller er der en anden tendens i er mere vild med?


Lyseblå sko: China Girl // Shorts: Estradeur // Jakke: H&M // Bukser: H&M // Cardigan: Dorothy Perkins // Lilla sko: Exani


Grøn kjole: second female // Lyserød kjole: Gina Tricot // BH:H&M // Bluse: Sisters Point // Halsklæde: H&M

Ingen kommentarer:

Send en kommentar