mandag den 6. april 2015

Opskrift // Dumlemuffins


Nu hvor jeg går hjemme til dagligt, så bruger jeg ofte min tid på at bage eller på at lave andre spændende ting i køkkenet. Så forleden dag skulle disse Dumlemuffins afprøves. Jeg vidste ikke rigtigt hvad jeg skulle forvente inden jeg lavede dem, men jeg synes de lød spændende, så de skulle da prøve smages og jeg må sige jeg blev positiv overrasket. De smager virkelig lækkert også gemmer der sig jo en lille overraskelse inden i, hvilket børn og barnelig sjæle synes er meget sjovt også smager det jo heller ikke dårligt. 


Ingredienser: 
125 g blødgjort smør 
2 dl sukker 
2 æg 
Vaniljekorn fra en vaniljestang  
2 stk bagepulver 
4,5 dl mel 
1,5 dl mælk 
100 g hakket chokolade 
En pose dumle 



Fremgangsmåde: 
Start med at tænde ovnen på 225 grader. Derefter skal den blødgjorte smør og sukkeret piskes sammen også skal du tilføje et æg adgangen og piske godt. Når begge æg er tilføjet og du er en fin masse, skal mel, vaniljekorn og bagepulver tilføjes også skal mælken tilsættes mens du rører i dejen, så det bliver en jævn dej. Rør hakket chokolade i dejen (skal fordeles i hele dejen). Fyld dejen i muffinsforme, (ca. 1 tsk i hver form) og læg nu en dumle ovenpå dejen. Også skal resten af dejen fyldes i formene, ca. 2/3 del op, så dumlen er helt dækket af dej. Nu skal muffinsene bages midt i ovnen i ca 15 min. Når de er bagt færdige skal man lade dem køle af også er de klar til servering. Man kan også pynte dem med glasur eller andet, men jeg synes de smager bedst uden. 

Velbekomme <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar