torsdag den 16. april 2015

Gravid // Uge 36



Så er jeg nået til uge 36, hvilket vil sige at jeg har gennemført 90 % af min graviditet. Nu er der efterhånden ikke længe til, at jeg sidder med min lille baby i mine arme, hvilket jeg slet ikke kan vente på. I dag er også dagen hvor jeg officielt er gået på barsel, jeg har indtil nu "bare" været sygemeldt, men i dag er min første dag på barsel, selvom jeg ikke kan mærke nogle forskel. Derfor har hr. kæreste taget ferie fra i morgen af, så vi har hele næste uge sammen, til at få gjort det sidste klar på hans værelse, pakket tasken til hospitalet og bare nyde hinanden lidt inden at vi ikke kun er os to mere og på den måde vil vi blive helt færdig og klar til at han skal komme. (Forhåbentligt)

Min krop begynder efterhånden også at være hårdt medtaget af graviditet gener. Jeg kaster desværre stadig op engang i mellem, specielt hvis jeg spiser brød, sukker eller drikker sodavand. Men kan ofte spise med kvalmen væk, ved at spise det rigtigt mad, men det er desværre bare ikke altid det virker. Og jeg må indrømme, det er virkelig ikke let at kaste op med en badebold på maven, den er ligesom lidt i vejen, men hvornår er den ikke det? 
Jeg får også mere og mere væske i kroppen, så slemt at jeg faktisk er blevet nød til at købe nye sko i nummer større, simpelhen fordi jeg ikke kan få mine fødder i nogle af mine andre sko. Men jeg har også fået væske i min ben, hænder og generelt bare over hele kroppen. Så jeg føler mig efterhånden ikke særlig attraktiv, fordi alting på min krop, bare ser hævet ud. 
Men der er også sket en positive ting, nemlig at mit søvnbehov bliver mindre og mindre. Jeg begynder efterhånden at have en smule overskud på kontoen igen, hvilket er en fantastisk ting. For det har virkelig været hårdt ikke at have overskuet til at lave noget som helst de sidste mange måneder. Jeg har heldigvis haft mig en virkelig sød og forstående kæreste, som har aflastet mig og stået for mange af de praktiske ting her hjemme. 

På tirsdag skal vi til en den sidste vægt scanning, som vil kunne vise om han vokser som han skal også vil jeg få fast sat en dato for hvornår fødselen vil blive sat i gang, hvilket jeg er noget jeg virkelig ser frem til at få af vide. For ønsker virkelig han har taget en del på siden sidst, da de scannede ham til ikke at være særlig stor. Men nu må vi se. 

I denne uge skulle han gerne veje omkring 2650 g og ca. 45 cm lang. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar