fredag den 10. april 2015

Gravid // Uge 35



Så er endnu en uge gået, og nu er der kun 5 uger til min termin. Jeg har haft nogle dage den sidste uge hvor baby ikke har været helt så aktiv, som han plejer. Men heldigvis fik vi gang i ham igen og nu får jeg igen tæsk mange gange i løbet af dagen. Jeg kan stadig bruge mange timer på at kigge på min mave, da jeg synes det er noget så fascinerende, at se hvordan min mave bevæger sig, når han sparker. Det er også ofte man kan se hvilken side han ligger i, og fangede det faktisk på billede forleden dag, som i kan se ovenover. 

Jeg har det for det meste stadig godt, jeg er dog begyndt at få meget vand i kroppen, hvilket man tydeligt kan se på vægten, men desværre er det ikke noget jeg selv kan ændre på, så det er noget jeg bare skal leve med. Jeg skulle dog lige bruge et par dage til at sunde mig oven på at jeg havde taget 1,5 kilo på, på lidt over en uge, hvilket jeg synes var meget voldsomt. Ellers er jeg begyndt at få mange plukveer, til tider så slemt at jeg bliver nød til at ligge mig ned, men dette er ofte om aften, så prøver bare at planlægge min dag efter det.

Jeg var i går til jordemoder for 4 gang, hvor vi fik snakket om lidt forskellige spørgsmål, som vi havde. Men vi fik også hørt hjertelyd, som jo bare er lige fantastisk hver gang. Jeg ville ønske jeg havde sådan et apparat her hjemme, så jeg kunne hører den fantastisk lyd, lige så ofte jeg ville. Hun mærkede også på min mave, for at se hvordan han lå og han ligger med hovedet ned af, han har dog ikke sat hovedet fast endnu, men det har han også masser af tid til endnu. Hun skønnede hans vægt til at være omkring 2500 g måske det større, men det tror jeg så desværre ikke på, for tvivler på han kan vokse 500 g på en uge. Men nu må vi se, vi skal til vægtscanning igen om halvanden uge, så der  vil jeg få et lidt bedre indblik i hvor stor lillemanden er. 

Jeg synes efterhånden ventetiden er ved at være lang. Men når man så kigger på at der kun er 34 dage til jeg har termin, i forhold til de 246 dage jeg enlig har været gravid. Så er det jo ingenting at skulle vente 34 dage endnu. Jeg har efterhånden det mest klar, og jeg er begyndt at vaske hans tøj og jeg vil i løbet af de kommende uger også begynde at pakke hans taske til sygehuset. Jeg har dog til tider stadig svært ved at fatte, at han faktisk ligger derinde bag mit maveskind og venter på at komme ud til os. Selvom jeg glæder mig og snart ikke kan vente mere, er jeg også en smule nervøs for at jeg ville kunne finde ud af det at være mor, for selvfølgelig har jeg forestillet mig det mange gange, men jeg tror bare det er noget helt andet end hvad jeg kan forstille mig. Men mon ikke jeg klar denne opgave også, vi vokser jo alle sammen med de ansvar vi får. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar