mandag den 27. april 2015

En tur i Dronning Dorotheas Badestue


Sidste mandag havde hr. kæreste inviteret mig på en forkælelsestur til Dronning Dorotheas Badestue, hvor han havde bestilt 25 min massage til os begge. Hvilket ikke er helt dårligt når man er 36 uger henne i sin graviditet og ens krop er på overarbejde. 
Men jeg må ærlig indrømme det var lidt af en kamp for mig at komme i bikinien og badekåben, for jeg fik lidt følelsen af at jeg var et omvandrende telt. Men jeg valgte hurtigt at fortrængte de tanker, for ellers var jeg aldrig kommet ud af omklædningsrummet.  
Efter vi havde fået 25 min massage brugte vi en 3-4 timer i deres andre facilitet. Jeg var personlig selv vild med deres duftbassin, hvor jeg kunne have været blevet siddende inde i mange timer, men også deres tagterrasse med spabad var ikke helt dårlig, for vejret viste sig fra sin flotte side og vi kunne for første gang i år, siden udenfor i badetøj og nyde solen og lidt koldt at drikke. 
Det var generelt bare helt fantastisk at plaske rundt i vand en hel dag og jeg anbefalder helt klart andre gravide at tage en dag ud af deres kalender og gøre det sammen, for man fik virkelig føles af at man var så let som en fjer og at man stort set kan alt det man ikke kan på landjorden. Men man skal dog også lige indfinde sig med at man næsten med sikkerhed vil komme til at ligne en strande hval, det meste af tiden. Men det synes jeg også selv jeg klarede til ug. 

Hvis i ikke kender til Dronning Dorotheas Badestue er det et kurbad, som er en del af Slotsøbadet, som ligger i Kolding. Badestuen byder på lang række facilitet som sauna, relaxbassin, dampbad, lysterapi, duftbassin, saltvands bassin, spabad, koldtvands bassin også har de en lang række behandlinger også man kan få.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar