torsdag den 30. april 2015

Gravid // Uge 38+0



Så er endnu en uge gået og jeg må sige, hvor er denne uge gået langsomt. Men så alligevel er der nu kun 14 dage til min terminsdato og 14 dage er jo ingenting i forhold til de 266 dage jeg har været gravid. For mig er min terminsdato nu ikke så vigtigt mere, for jeg har jo fået en dato for hvornår jeg vil blive sat igang. Jeg vil dog ikke ud med hvornår det er endnu, da det nogle gange kan tage et par dage før der sker noget. Men jeg kan sige så meget at jeg bliver sat igang før tid, så indenfor de næste 14 dage sidder jeg med en baby i mine hænder. 

Den sidste uge er som sagt gået virkelig virkelig langsomt, hvilket nok skyldes at jeg døjer med sindsygt ondt i maven, mega meget vand i fødderne, ondt i mine led i hænderne også er jeg efterhånden bare generelt ved at være meget træt af at gå rundt med en badebold på maven. 
Væsken i min krop er så slem, at da jeg var til 2*40 års fødselsdag i sidste weekend, enten jeg med at gå rundt i bare tæer, simpelhen fordi jeg sidst på aften ikke kunne passe mine sko og det er bestemt ikke det fedeste når man er i byen. 

Jeg har endelig heller ikke fået fortalt jer om da hr. kæreste og jeg sidste torsdag var til jordemoder. Her blev jeg tjekket også var vi rundt og se fødegangen. Normalt bliver man ikke vist rundt på fødegangen, men pga jeg tidligere har haft en uheldig episode med Kolding Sygehus, så valgt min jordemoder at bruge en lidt ekstra tid på at vise hr. kæreste og jeg rundt simpelhen for at vi (nok mest mig) kunne blive lidt mere tryk ved situationen. Vi var både inde og se fødegangen, svagerskabsafdelningen og barselsgangen. Så jeg fik set alle de afdelinger hvor jeg kan komme til at ligge. Min jordemoder brugte også lang tid på at forklarer hvordan det hele fungere og viste mig de forskellige indsturmenter som der skal bruges. 
Jeg er virkelig glad for at hun valgt at bruge det ekstra tid og vise os rundt, for inden da har jeg været meget bange for hvad der ventede mig og det hele. Men efter besøget dernede, er jeg blevet mere tryk overfor den kommende fødsel og er lidt begyndt at glæde mig til den, hvilket jeg overhovedet ikke har gjort før.
Så jeg vil virkelig anbefalde andre, hvis de har muligheden så komme ind og se fødegangen, for det har virkelig været en god oplevelse for mig. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar