mandag den 1. juni 2015

Mandag // fars barsel er slut



Dagen i dag er en jeg har set frem til på både godt og ondt. 
I dag er det nemlig første gang hr. kæreste aka far har første dag tilbage på arbejdet siden jeg fødte. Selvom jeg har været alene med den lille et par enkelt gange, så er det bare helt noget andet nu, hvor han er på arbejde fra 8-15:30 hver dag. Nu står jeg helt alene med hele ansvaret for ham, hvilket jeg synes er lidt stort, for sæt nu jeg ikke kan finde ud af det og han bare græder hele dagen.  
Det er dog også en dag jeg har set frem til på det punkt, at det bliver dejligt at få en hverdag op og kører igen. For når far går hjemme, går der ofte lidt for meget hygge i den, så det har føltes som en lang ferie og ikke at det er noget dårligt, men hverdagene er nu også rar engang imellem. Heldigvis er denne lidt kortere end normalt, så vi har far hjemme allerede fra torsdag også hele weekenden. Så mon ikke det nok skal gå?

Men når alt det her er sagt, så har jeg mig indtil videre et dejligt let barn. Siden far tog af sted klokken 8 i morges, har han spist to gang og ellers har han bare sovet. Så jeg har haft masser af tid til at få spist morgenmad og frokost, gøre mig klar til dagen og få puttet og hygget med vovse. Hvilket er nogle af de ting, som jeg har frygtet hvor meget jeg vil have tid til. Men nu må vi se hvordan det hele kommer til at gå. Jeg krydser finger for det bedste, for det er trods alt det næste årstid jeg skal gå hjemme. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar