tirsdag den 23. juni 2015

Nu som husejer


Som jeg har givet udtryk for et par gange herinde efterhånden, så har vi været i gang med en større ombygning af vores hjem det sidste lange stykke tid. Dette skyldes at vi i efteråret, mere præcis den 1/10 blev husejer, og siden da har vi været i gang med at bygge det hele om, så det bliver vores drømmehjem. 
Det er et "husprojekt", vi har været i gang med endnu længere, i den forstand, at vi har arbejdet effektivt, på at købe huset siden omkring den 1/1 2014, så da det endelig lykkes for os sidste efterår, kunne vi næsten ikke få armene ned. Det skal dog lige siges at det ikke er et helt almindelig familiehus vi har købt. Vi har skulle ligge to lejligheder sammen, for at få det til at blive til det hus vi har ønsket os, også har vi to lejligheder til leje. Hvilket også er en af grundene til at vi har arbejdet så længe på det, inden vi købte huset. 

Men nu begynder vi endelig at kunne se en ende på det hele, hvilket jeg virkelig er glad for. For må indrømme, at det ikke har været let at være gravid, imens vi har boet i nærmest kun vores soveværelse. Men man siger jo det skal være skidt før det bliver godt, og det må jeg sige det har været. Jeg har mange gange været ved at give op og sagt at nu gad jeg bare ikke det her mere osv. men hver gang har jeg haft en sej kæreste som har taget et stort læs og fået mig tilbage på banen igen, for det er jo vores drøm. Jeg må indrømme jeg synes bare der har været lidt langt til målet, imellem støv, graviditet og bræk. 
Vi havde sat som mål at vi skulle være færdige med de store ting til jeg fødte, men da jeg blev sat i gang 14 dage før tid, lykkes det ikke helt. Vi mangler stadig væk at få strøm i vores stik kontakter, så lige pt har vi ledninger liggende over alt. Men det lærer man faktisk at leve med, for så længe jeg bare har rammerne, hvor jeg kan være lillemanden, så gør det ikke så meget at der ligger ledninger over alt. Men når det er sagt så glæder jeg mig meget til det bliver lavet færdig, for så bliver hverdagen lige lidt lettere. 

Jeg har haft mange tanker omkring det at købe hus, da jeg har følet mig meget ung, i og med at jeg kun var 21 år, da huset blev vores. Men jeg er også kommet frem til at det har været det helt rigtige at gøre for mig/os at gør. Da jeg nu har de helt rigtigt rammer, til min familie og jeg. 
Jeg glæder mig meget til at vise lidt forskellige billeder fra den tid, hvor vi har bygget om. Jeg tænker lidt jeg vil tage det rum for rum, så i kan se før og efter billeder, det er ihvertfald noget af det jeg synes har været sjovt at se, for der kommer tydeligt frem, hvor stor en forandring vi har lavet ved huset.  

Ingen kommentarer:

Send en kommentar