lørdag den 16. maj 2015

Opskrift // Verdens bedste og nemmeste brownies


Jeg har længe været på jagt efter den perfekte opskrift på brownie. Så da jeg i sidste uge faldt over denne opskrift skulle den afprøves. Jeg har efterhånden afprøvet en del opskrifter, men jeg har altid fundet noget ved dem, som jeg ikke brød mig om. Men denne opskrift faldt jeg for med det sammen, da det ikke tager mange minutter og blande det hele sammen. Selv hr. kæreste syntes at det var let og han er normalt ikke den store bager. 
I mine øjne skal en brownie være firkantet, sprød på toppen og klæbrig i midten. Dette er lige præcis hvad denne opskrift byder på. Men hvis du er mere til en chokoladekagelignede brownie, som er gennembragt, skal denne brownie bare bages en smule længere i ovnen.


Ingredienser: 
150 g smør 
3 æg 
4,5 dl sukker 
2,25 dl mel 
2,25 tsk vanilje sukker 
1 knivspids salt 
100 g  hakket chokolade (valgfrit)

Fremgangsmetode 
Start med at smeltet smørret og lad det køle af til du skal bruge det senere i opskriften. Rør æg og sukker sammen i en skål eller på en køkkenmaskine, til det har en fin masse. (Jeg gjorder det i hånden og det gik helt fint.) Rør mel, kakao, vanillesukker og salt sammen i en anden skål og si det nu i ægge-sukkermassen og tilsidst hælder du den smeltet smør i og rør godt rundt til alle ingredienserne er blandet sammen. Tilsæt den hakket chokoladen hvis du ønsker det, men det kan også sagtens undlades. Smør en bagform med smør og  fordel browniedejen i formen. (Dejen behøver ikke at nå helt ud til siderne, den fordeler sig selv når den bliver bagt.)
Nu skal brownien bages ved 175 grader i cirka 30 min - pas endelig på, at den ikke får for meget. Den er færdig når en strikkepind der skikkes i kagen, stadig har en lille smule dej klæbende til sig. Lad nu kagen køle helt af i formen, før du skærer den ud. 


Velbekomme <3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar