lørdag den 4. juli 2015

Baby // Måned 2

Så er endnu en måned gået og denne lille dreng er 2 måneder gammel. Jeg kan slet ikke forstå at han allerede er 2 måneder, jeg synes kun lige jeg har fået ham med hjem fra sygehuset også alligevel ikke. For der er virkelig sket så meget den sidste måned og med farer for at gentage mig selv fra sidste måneds update, så kan jeg slet ikke følge med og tiden går bare alt alt for hurtig. 

Han er begyndt at vise tegn på at være en rigtigt lille bestemt herre med personlighed, frem for bare en lille baby der ikke lavet andet end at skide, spise, skrige og sove. Nu er han begyndt og vil "lege" og underholdes og noget af hans legetøj er også begyndt at blive spændende. Hans bedste ven for tiden er dragen puf, som også er med på billedet. Nogle gange kan han faktisk også underholde sig selv, hvilket er en fantastisk ting, for så har man lige to minutter til sig selv. 
Han var begyndt at smile allerede ved sidste måneds update, der var det dog ikke altid bevist han gjorder det, men det er det helt klart nu. For nu smiler han til os (eller af os) og nogle gange klukker han næsten af grin, hvilket simpelhen er så sødt. Han sutter også på hans finger og pludre en del, så han gør alle de ting en baby på to måneder skal kunne. 

Og nu sidder nogle af jer sikkert og tænker om jeg stadig synes det er lige hårdt. Og nej det gør jeg ikke, ens overskud begynder ligeså stille at komme tilbage, i takt med at ens krop vender sig til sin nye rolle som mor og i takt med at han kan give lidt tilbage til os, som f.eks. når han ligger og pludre og smiler til os. 

Jeg har fået et par spørgmål omkring hvad han skal hedder og indtil nu vil det forblive en hemmelighed, måske laver jeg et indlæg når han er blevet døbt og fået hans navn, men det må tiden vise. 

Vi har sidste fået ham målet og vejet var i onsdags hvor han vejede 5600 g og var 59 cm. Så han har taget 2500 g på og vokset 9 cm siden fødselen. 


- Vi er den sidste måned gået over til kun at give ham flaske, hvilket har været den bedste beslutning vi har taget. Selvom jeg er rigtigt rigtigt glad for at jeg ammede ham de første 5-6 uger, så er det også rart nu at far kan hjælpe lidt til, så man også kan have lidt tid til sig selv. 
- Sammenhængene søvn er ikke det man får mest af, men oftes får vi/jeg 6 timers sammenhængene søvn om natten, krydser bare finger for at det forsætter. 
 - Lille manden har også den forgangene måned lært at der er forskel på mor og far. Hvis han er ked af det eller ikke rigtigt kan finde ud af hvad han vil, så er far ikke nær så god til at trøste som mor er. Hvilket til tider kan være ret hårdt, for både far og mor. 
 - Vi er blevet introduceret både for 5 uger og 8 ugers tigersping den sidste måned. Tigerspring er et udviklingsspring, som kommer med jævne mellemrum. Nogle oplever dem som helvede, men der har vi heldigvis ikke været endnu. Han har måske haft et par timer hvor han har været ulykkelig og ellers han har været den baby vi har kendt hele tiden. 
- Bleer er dyrer, men det nytter ikke noget at bare gå efter de billigste man kan finde. For det kan være de slet ikke passer på ens baby, så man kan risikere at der er diverse væsker og andre ulækre ting, er udover det hele. Her hjemme har vi været virkelig glade for libero, men da vi syntes de var for dyre prøvede vi os frem og fandt ud af at bleerne fra Aldi var ligeså gode og halvt så dyre, så de er blevet en helt klar favorit her hjemme. 
- Man skal være forbedret på man sidder og glæder sig til at baby sover og når han så endelig sover, så savner man ham også glæder man sig til at han vågner igen. 
- Sørg for at aflaste hinanden, så i begge har lidt alene tid hverdag. Det kan enten være at den ene går ud og handle eller gå tidligt i seng så man der igennem har lidt ego tid. Men sørg også for at være kærester, og tilbring lidt tid sammen alene når baby sover. Disse ting går at man begge to er gladere når i er sammen med baby og det kan han helt sikkert mærke. 
- 8 ugers tjek - har faktisk ikke selv været til det endnu, da min læge har haft ferie. Men skal det på mandag.
- Mange har gode råd, men sørg for at følge din egen maverfornemmelse, for hvad der måske virker for andre,behøves ikke at virke for dig <3 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar