onsdag den 23. juli 2014

Noget at tænke over


Jeg så denne video på facebook forleden dag, hvis i ikke har set den, så synes jeg helt sikkert lige i skal bruge 5 min af jeres liv på den, for videoen fik mig med det samme til at tænke.
Tænke over hvor meget man i dag er afhængig af facebook, instagram og andre sociale medier. Jeg kan huske da jeg var lille, at der var ikke noget der hed mobil og computeren var noget der kun blev brugt en sjælden gang imellem. Hvis jeg ville lege med mine venner, skulle jeg enten gå over til dem og hører om de ville lege eller så skulle jeg ringe fra vores fastnettelefonen (hvem har lige sådan en i dag?). 
Jeg indrømmer selv at jeg bruge meget af min tid foran computeren, og er da også på facebook med min mobil hele tiden. Det er den måden man i dag er i kontakt med folk og det er oftes den måde man laver aftaler med hinanden på.  Men jeg kan godt se, at vi i dag er mere og mere ensom, pga af dette, for selvom vi har lange samtaler med folk, så har vi aldrig øjnekontakt og er sammen med dem. 
 Selvom facebook er et socialt medie, så gør det os jo ikke sociale med de mennesker vi holder af, for hvad socialt er der over at sidde langt væk fra hinanden og skrive sammen. Jeg vil langt heller tilbringe tid sammen med dem jeg holder af og på den måde være sociale med dem, frem for at kigge ind i en skræm. 
Der var ikke noget der hed mobil og facebook, da jeg var lille og det er jeg glad for. Nogen af de bedste minder jeg har er fra jeg var lille, hvor jeg har været ude og lege med mine venner, vi har byggede snehuler, leget vandkamp med vores forældre, klatret i træ og bare brugt vores fantasi til nye lege udenfor, men børn i dag bruger langt mere tid foran computer, ipad og tv'et end jeg gjorder.  
Jeg synes det er vigtigt at man nogen gange stopper op, ligger mobil og computeren væk og slukker for tv'et og hygger sig med dem man har kære. Det vil jeg ihvertfald gøre nu. Vi skrives ved i morgen <3 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar