onsdag den 25. september 2013

Byd efteråret velkommen




Så kan vi vidst godt sige at efteråret er kommet til Danmark og jeg nyder når årstiderne skifter, for jeg nyder at det giver andre muligheder i hverdagen. Jeg elsker at sidde indenfor under et tæppe med varm kakao og hører regnen og blæsten udenfor. Jeg har altid mange planer for hvad den nye sæson skal bringe, men når aldrig det halve af dem. Efteråret bringer altid mange gode ting med sig, som indebærer en hjemmelig hygge, på en helt anden måde en sommeren gør. Jeg sidder altid det sidste par uger af sommer og venter på  kulden og regner kommer, for så har man mulighed, for at hoppe under dynen på sofaen med tændt stearinlys og en god film, med god samvittighed, for vejret udenfor indbyder ikke til at være udenfor. Men det er dog også dejligt at tage en tyk trøje og de varme støvler på også bevæge sig ud og nyde en gåtur i skoven, da naturen virkelig er flot på denne årstid, det kræver dog bare den rette påklædning.  
Jeg sidder dog med denne følelse næsten altid når årstiden er ved at skifte, for når efteråret er ved at være slut og julen og vinteren står for døren er jeg godt træt af regnvejr og det til tider trist vejr det bringer med sig, hvilket gør at jeg ikke rigtigt magter det mere. Men på samme måde har jeg det med sne når julen er ved at være over.  Jeg har hørt mange sidder med de samme følelser som jeg, så ved jeg ikke er den eneste der har det på denne måde. 























Ingen kommentarer:

Send en kommentar