fredag den 24. januar 2014

Opskrift // muffins med chokolade og rødbede

En af de ting jeg savner rigtigt meget nu, hvor vi er gået op kur herhjemme er de søde sager. Nu hvor jeg selv arbejde i en bager og står og sælger kager og lækker ting en hele dag, er det vigtigt på mig at jeg finder andre måder at få tilfredsstillet denne lyst, for ellers falder jeg i når jeg er på arbejde. En af de ting jeg bruger er disse lækre muffins, med lidt vindruer og skyr til. Det er virkelig en lækker aftensnack, som gør hverdagen lidt lettere når man har en træng til søde sager. En af disse muffins indholder kun omkring 150 kcal alt efter størrelsen selvfølgelig. Så det er ikke noget der går ind og ødelægger ens kur, man skal dog ikke spise dem hver dag og i stor mænger, for så er det ligesom at spise almindelige søde sager. 


Ingredienser til 7-8 muffins 
  • 100 g mørke chokolade med 70-80 %
  • 50 g plantemargarine, 60 %
  • 1 stort æg
  • 50 g rørsukker 
  • 50 g hvedemel 
  • 1 tsk. bagepulver 
  • 60-70 g fintrevet rå rødbede
Tilbedredning 
  1. Hak 50 g af chokoladen, og smelt den sammen med plantemargarinen. 
  2. Pisk æg og rørsukker til en tyk creme, og vend chokoladeblandingen i. 
  3. Bland hvedemel og bagepuvler, og vend det i blandningen. 
  4. Tilsæt de fint revet rødebede i dejen.
  5. Hak resten af chokoladen fint og bland den i dejen. 
  6. Fordel den i deoobeltlagte muffinsforme af papir, de skal kun fyldes trekvart op. Sæt formene på en bageplade og bag kagerne i den 160-170 grader varme ovn i ca. 18 minutter.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar