torsdag den 26. marts 2015

Gravid // uge 33



Så er vi igen kommet en uge tættere på min termin og det er lidt vildt at tænke på at alt på babyen faktisk er færdigudviklet om 1 uger. Det er dog først fra uge 37+0, man siger barnet er fuldbåret og klar til at komme ud, så om 4 uger, kan det ske når som helst. Hvilket er helt vildt underligt, for 4 uger er slet ikke særlig lang tid. Det er jo faktisk kun 28 dage.  

Min mave er virkelig vokset, de sidste to uge og føler efterhånden jeg ligner en der har slugt en badebold, hvilket ikke ligefrem er den fedeste følelse. Jeg var i fredags til min 32 ugers lægetjek, hvor jeg fik afvide at alt så fint ud og at baby lå med hovedet ned af, dog havde det ikke sat sig fast endnu, men det er der jo også tid til endnu. Jeg har indtil videre kun taget 8 kilo på, hvilket jeg er fuld tilfreds med. Jeg kan dog godt mærke at min graviditet begynder at sætte sin spor på min krop. Jeg sover virkelig dårligt om natten og har de sidste mange nætter ikke sovet igennem på noget tidpunkt, hvilket virkelig er hårdt. Men jeg kan vel ligeså godt vende mig til det, for sådan er livet jo også med en baby. En anden sted hvor min graviditet også har sat ind er på min ryg, jeg er begyndt at døje med virkelig meget ondt i ryggen/længden og det er så slemt at jeg faktisk er begyndt at få massage på relgmæssigpnlan, simpelhen for at få nogle af smerterne til at gå væk. Men det klager man jo heller ikke over, for det er jo dejligt med lidt selvforkælelse. 

I morgen står på 3 omgang af fødselsforbedrelse, som omhandler selve fødslen og hvordan man kan forbedre sig på den. Jeg er meget spændt på at hører lidt om det, for hvis der er noget jeg er bange for, er det fødslen. Så kryds finger for at jeg får lidt af vide som kan berolige mig lidt. 

I denne uge skulle baby gerne være omkring 42 cm og veje omkring 2,2 kg. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar