fredag den 18. april 2014

Opskrift // Kyllingestang


Kender i det, at man bare har en ret man kan spise igen og igen. Sådan har jeg det med denne ret, derfor synes jeg i også skulle have æren af den, for hvem ved, måske kan det også blive en favorit hjemme ved jer.  
Ved enlig ikke hvad retten hedder, da vi selv har fundet på den. Så hvis i er andre, der kan hjælpe med et navn vil jeg blive glad. Selve ideen kommer fra den klassiske skinkestang også derfor jeg har kaldt den kyllingestang. 
Det er virkelig en simpel og lækker ret, hvor man kan putte næsten hvad som helst i, og stadig smager den godt. Så det er kun fantasien der sætter grænser. Herhjemme laver vi ofte bare salat til når vi får den, men det er også godt dagen efter et stykke rugbrød. 


Ingredienser: 

1 pk kylling
3-4 revet gulerødder 
250 g brune champingon  
1 pk philadelphia light Natural 
Purløg 
Karry 
Salt 
1 pk butterdej (Jeg bruger den light udgave)

Tilbedringen: 

Start med at skære champingon i skiver, og steg dem på en tør pande. Skær nu kylling i stykker, steg dem på panden sammen med champingonerne og krydder det med karry. Når kyllingen er stegt færdig, blander du alle de andre ingredienser sammen og smager til med salt. Læg nu fyldet på midten af butterdejen og kanterne flettes op omkring fyldet (som på billedet herunder). Bages nu ved 200 grader i 25-30 min, til butterdejen er gyldenbrun. Serveres nu med salat eller andet tilbehør.

God fornøjelse :-) 


Ingen kommentarer:

Send en kommentar