torsdag den 8. januar 2015

Gravid // uge 22


Så er dagen kommet hvor jeg er i uge 22+0, hvilket vil sige der kun er 18 uger til jeg har termin. Tiden flyver afsted, og nogle dage vil jeg næsten sige tiden går for hurtigt, da jeg ikke helt kan nå at følge med. At jeg allerede er over halvvejs og faktisk kun har 126 dage til jeg har termin, kan jeg slet ikke forstå.
Som nogle af jer måske ved, har indtil nu haft rigtigt svært ved at nyde min graviditet, hvilket har skyldtes flere ting. Jeg har hele tiden været dårligt, haft kvalme og kastet op og det var ikke lige frem det jeg havde forstillet mig ved at være gravid. Jeg vidste godt, der var morgenkvalme, træthed osv. Men jeg havde aldrig forstillet mig at jeg skulle ligge og kastet op i 21 uger i streng og hverken kunne passe et job eller generelt bare komme udenfor en dør, det har virkelig været hårdt for mig, da jeg har følt mig spæret ind i mit eget hjem. Dette har også været en af grundene til at bloggen gik i stå sidste år, for jeg følte ikke jeg havde noget at dele med jer. Men jeg vil inden længe lave et indlæg netop om dette emne, for der er virkelig mange ting som følger med når man kaster så meget op som jeg har gjort. Men heldigvis, har jeg den forgangene uge, fået det 10 gange bedre end hvad jeg har haft længe, ikke at sige jeg ikke stadig er lidt dårlig til tider, men der er helt sikkert sket en forbedring i hvordan jeg har det, så jeg er lige så stille begyndt at nyde at være gravid.
Den forgangene uge har også været fantastisk, både forbi jeg ikke har haft nær så meget kvalme, men også fordi jeg for første gang mærket den lille sparke. Det er en helt fantastisk følelse det giver en når man mærker et lille spark, så nu hvor jeg mærker det hver dag, glæder jeg mig virkelig bare til at man vil kunne mærke det uden på min mave også, så hr. kæreste også kan være en del af det. Normalt mærker man den lille sparke noget før, men da min moderkager ligger foran, har jeg først kunne mærke noget nu.


Den lille inden i maven skulle gerne i denne uge veje ca. 500 g og være omkring 27 cm.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar