mandag den 1. september 2014

Opskrift // Lækre kyllingefrikadeller


Jeg er ikke så glad for almindelig frikadeller. Men hvis de bliver lavet af hakket kyllingkød blandet med lidt andet, er jeg vild med frikadeller. Det er generalt bare ikke meget grisekød vi få har hjemme. Jeg tror det kan tælles på en hånd hvor meget vi har fået grisekød de sidste par måneder. 
Det er ikke ofte at jeg bruger en opskrift når jeg laver frikadeller, men efter jeg havde bikset disse sammen og smagt på dem skrev jeg med det samme opskriften ned, for disse er nogle af de bedste frikadeller jeg nogensinde har smagt. Derfor synes jeg også de fortjener et indlæg her inde, så derfor får i opskriften her. 


Ingredienser: 
400 g hakket kylling 
125 g kalkun bacon 
1 rødløg 
100 g gulerødder 
1 æg
Basilikum 
Salt 
Peber 
Chili 
Paprika 

Tilberedning: 
Start med at gøre alle ingrediensers klar ved at hakke løg og rive gulerrøderne. Man kan sagtens skærer gulerødderne i skiver jeg synes dog ofte det er bedste at når de er blevet revet. Når ingredienserne er klar blander man det hele sammen og krydder den med salt, peber, paprika og chilipulver. Hvis tiden er til det, så stil gerne fars på køl en halv time inden man steger dem. Ellers skal de bare steges og vupti så er der lækre frikadeller, som man servere til diverse tilbehør. 

Velbekomme <3


Ingen kommentarer:

Send en kommentar